Szakképesítések

Szakképesítés, OKJ tanfolyamok, képzések, szakmák

SzakIránytű  |   Képzéskereső  |   Képzők ajánlata  |   Képzők bemutatása  |   Egyéb tanfolyamok

www.szakkepesites.hu/okj tanfolyamok/Telefonos és elektronikus ügyfélkapcsolati asszisztens

Okj tanfolyamok

  • ABC szerint
  • Szint szerint
  • Szakmacsoport szerint
  • Tanulmányi terület szerint

Régi Okj tanfolyamok

  • ABC szerint
  • Szakmacsoport szerint

Egyéb képzések

  • Nemzetközi képesítések
  • E-learning kurzusok

Hasznos

  • Interaktív OKJ
  • Fogalomtár
  • Gyakori kérdések
  • Jogszabályok

Telefonos és elektronikus ügyfélkapcsolati asszisztens - OKJ tanfolyam, képzés


HIRDETÉS



Általános adatok:
Szakképesítés megnevezése: Telefonos és elektronikus ügyfélkapcsolati asszisztens
A szakképesítés OKJ száma: 52 347 03 0000 00 00
A szakképesítés szintje: Középszintű (érettségivel)
Szakmacsoport: Ügyvitel
Betölthető foglalkozás:
Jegyzékbe kerülés éve: 2006
Az SzVK hatályba lépésének dátuma: 2010.02.05.
     SZVK303_Telefonos_es_elektronikus_ugyfelkapcsolati_asszisztens_10.pdf
Korábbi SzVK-k:
     SZVK303_Telefonos_es_eletronikus_ugyfelkapcsolati_asszisztens.pdf

A Telefonos és elektronikus ügyfélkapcsolati asszisztens szakképesítés munkaterületének rövid, jellemző leírása:
Iratokat dokumentumokat kezel
Ügyvitel-technikai eszközöket, berendezéseket használ
Adatbeviteli feladatot végez
Kapcsolatot létesít az ügyféllel
Ügyintéz, szolgáltatást végez
Panaszt, reklamációt kezel
Call/Contact Center rendszert használ
Termékeket és szolgáltatásokat értékesít
Ügyfélkapcsolatokat aktivizál
Hidegenhívást kezdeményez
Adatkezeléssel, feldolgozással kapcsolatos feladatokat végez
A távközléshez kapcsolódó szakfeladatokat lát el

A Telefonos és elektronikus ügyfélkapcsolati asszisztens képzés megkezdésének szükséges feltételei:
Bemeneti kompetenciák: -
Iskolai előképzettség: érettségi vizsga
Szakmai előképzettség: -
Előírt gyakorlat: -
Elérhető kreditek mennyisége: -
Pályaalkalmassági követelmények: szükségesek
Szakmai alkalmassági követelmények: szükségesek
Egészségügyi alkalmassági vizsgálat: szükségesek

Elmélet/gyakorlat aránya:
30%-elmélet
70%-gyakorlat

A képzés maximális időtartama:
Szakképzési évfolyamok száma: 1 év
Maximális óraszáma: 800

Választható képzési formák:
    - Iskolarandszerű
    - Felnőttképzés

Az 52 347 03 0000 00 00 azonosító számú, Telefonos és elektronikus ügyfélkapcsolati asszisztens megnevezésű szakképesítés szakmai követelménymoduljainak:

1587-06 A proaktív, kapcsolaterősítő ügyfélkontaktus létesítése
A hozzárendelt 1. vizsgafeladat: A kimenő hívás kezdeményezése, lebonyolítása, adminisztrációja ügyfélápolási céllal
   - A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: gyakorlati
   - Időtartama: 45 perc

A hozzárendelt 2. vizsgafeladat: A termékfejlesztéssel kapcsolatos kommunikáció személyre szabása, a beszélgetésvázlat összeállítása az ügyféltörténet bejegyzései, a termékismertető, az ár- és kedvezménylista felhasználásával
   - A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: írásbeli
   - Időtartama: 45 perc

A hozzárendelt 3. vizsgafeladat: A VIP ügyfeleknek szóló, proaktív kampány bemutatása
   - A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: szóbeli
   - Időtartama: 45 perc (felkészülési idő 30 perc, válaszadási idő 15 perc)

   - A vizsgarészben az egyes feladatok aránya:
     1. feladat 40%
     2. feladat 40%
     3. feladat 20%

1588-06 Adatkezelés, adatfeldolgozás
A hozzárendelt 1. vizsgafeladat: A különböző formátumú, szerkezetű adatbázisokból megadott szempontok szerinti új adatbázis létrehozása
   - A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: gyakorlati
   - Időtartama: 45 perc (felkészülési idő 30 perc, válaszadási idő 15 perc)

A hozzárendelt 2. vizsgafeladat: Adatbázisból adatok szűrése (ügyféladatok), eltérő formájú grafikai megjelenítéssel
   - A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: gyakorlati
   - Időtartama: 45 perc

A hozzárendelt 3. vizsgafeladat: A különböző tartalmú adatbázisok védelmi kezelésének lehetőségei témakörrel kapcsolatos ismeretek számonkérése számítógépes programmal
   - A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: interaktív
   - Időtartama: 30 perc

   - A vizsgarészben az egyes feladatok aránya:
     1. feladat 40%
     2. feladat 40%
     3. feladat 20%

1589-06 A távközléshez kapcsolódó szakfeladatok ellátása
A hozzárendelt 1. vizsgafeladat: A távközlés témakörrel kapcsolatos ismeretek számonkérése számítógépes programmal
   - A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: interaktív
   - Időtartama: 30 perc

A hozzárendelt 2. vizsgafeladat: A szolgáltatói szerződés módosítása ügyféltől e-mailben érkezett kérésre
   - A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: gyakorlati
   - Időtartama: 45 perc

A hozzárendelt 3. vizsgafeladat: A tudakozóba beérkező telefonhívás fogadása, kiszolgálása, adminisztrációja
   - A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: gyakorlati
   - Időtartama: 30 perc

   - A vizsgarészben az egyes feladatok aránya:
     1. feladat 20%
     2. feladat 40%
     3. feladat 40%

1590-06 A Call/Contact Center rendszer használata
A hozzárendelt 1. vizsgafeladat: A CC technológia, rendszerismeret, szolgáltatások témakörrel kapcsolatos ismeretek számonkérése
   - A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: interaktív
   - Időtartama: 30 perc

A hozzárendelt 2. vizsgafeladat: Az ügyféltől e-mailen érkezett számlareklamáció megválaszolása a tudásbázis, az ügyféltörténet felhasználásával
   - A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: gyakorlati
   - Időtartama: 30 perc

A hozzárendelt 3. vizsgafeladat: A törzsügyfél felé, promóciós céllal kimenő hívás kezdeményezése, lebonyolítása, adminisztrációja
   - A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: gyakorlati
   - Időtartama: 45 perc

   - A vizsgarészben az egyes feladatok aránya:
     1. feladat 15%
     2. feladat 35%
     3. feladat 50%

1591-06 A telemarketing, telesales tevékenység ellátása
A hozzárendelt 1. vizsgafeladat: Kimenő hívás kezdeményezése, lebonyolítása, adminisztrációja marketingkutatási céllal
   - A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: gyakorlati
   - Időtartama: 45 perc

A hozzárendelt 2. vizsgafeladat: Az értékesítési ajánlat személyre szabása, beszélgetésvázlat összeállítása ügyféltörténet bejegyzései, termékismertető, ár- és kedvezménylista felhasználásával
   - A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: írásbeli
   - Időtartama: 60 perc

A hozzárendelt 3. vizsgafeladat: A kintlévőségek kezelése, behajtási kampány bemutatása
   - A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: szóbeli
   - Időtartama: 45 perc (felkészülési idő 30 perc, válaszadási idő 15 perc)

   - A vizsgarészben az egyes feladatok aránya:
     1. feladat 40%
     2. feladat 40%
     3. feladat 20%

1604-06 Az irat-, dokumentum- és ügyviteltechnikai berendezés kezelése
A hozzárendelt 1. vizsgafeladat: A beérkező dokumentumok iktatása a megadott paraméterek alapján. Egy adott ügyirat szkennelése, sokszorosítás és iktatása
   - A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: gyakorlati
   - Időtartama: 30 perc

A hozzárendelt 2. vizsgafeladat: Az ügyiratok archiválása, illetve egy adott dokumentum selejtezése a megadott paraméterek alapján
   - A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: gyakorlati
   - Időtartama: 15 perc

   - A vizsgarészben az egyes feladatok aránya:
     1. feladat 60%
     2. feladat 40%

1605-06 Gépírás, szövegszerkesztés és táblázatkezelés
A hozzárendelt 1. vizsgafeladat: Hivatalos levél szerkesztése a megadott adatok alapján adatbevitellel és számítógépes szövegszerkesztéssel
   - A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: gyakorlati
   - Időtartama: 30 perc

A hozzárendelt 2. vizsgafeladat: Ügyféladatok feltöltése adatbázisba
   - A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: gyakorlati
   - Időtartama: 15 perc

A hozzárendelt 3. vizsgafeladat: Adatbázisból megadott szempontok szerint adatok lekérdezése, szűrése
   - A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: gyakorlati
   - Időtartama: 15 perc

   - A vizsgarészben az egyes feladatok aránya:
     1. feladat 50%
     2. feladat 20%
     3. feladat 30%

1607-06 Az ügyfélszolgálati panasz, reklamáció kezelése
A hozzárendelt 1. vizsgafeladat: Az ügyfélpanasz kivizsgálása dokumentumainak összeállítása magyar vagy első szakmai idegen nyelven. A megoldásra vonatkozó dokumentum elkészítése magyar vagy első szakmai idegen nyelven
   - A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: írásbeli
   - Időtartama: 60 perc

A hozzárendelt 2. vizsgafeladat: Az adott szempontrendszer szerinti ügyfelek szegmentálásával kapcsolatos dokumentumok elkészítése
   - A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: írásbeli
   - Időtartama: 60 perc

A hozzárendelt 3. vizsgafeladat: A klasszikus ügyfélszolgálati feladatokkal kapcsolatos ismeretek bemutatása
   - A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: szóbeli
   - Időtartama: 45 perc (felkészülési idő 30 perc, válaszadási idő 15 perc)

   - A vizsgarészben az egyes feladatok aránya:
     1. feladat 50%
     2. feladat 20%
     3. feladat 30%

2567-06 Üzleti kommunikáció
A hozzárendelt 1. vizsgafeladat: Az üzleti magatartással és az ügyfél-kommunikációval kapcsolatos ismeretek számonkérése számítógépes programmal
   - A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: interaktív
   - Időtartama: 30 perc

A hozzárendelt 2. vizsgafeladat: A megadott paraméterek alapján helyzetgyakorlat keretében ügyfél fogadása, kiszolgálása, az ügyfélkiszolgálás adminisztrációjának elkészítése
   - A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: gyakorlati
   - Időtartama: 45 perc

A hozzárendelt 3. vizsgafeladat: A kommunikációval, nyelvműveléssel, beszédtechnikával kapcsolatos ismeretek bemutatása
   - A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: szóbeli
   - Időtartama: 45 perc (felkészülési idő 30 perc, válaszadási idő 15 perc)

   - A vizsgarészben az egyes feladatok aránya:
     1. feladat 20%
     2. feladat 50%
     3. feladat 30%


A Telefonos és elektronikus ügyfélkapcsolati asszisztens szakmai vizsgára bocsátás feltételei:
Modulzáró vizsga eredményes letétele

Iskolai rendszerű szakképzés esetén:
Az utolsó szakképző évfolyam eredményes elvégzése, amely egyenértékű a modulzáró vizsga eredményes letételével

A Telefonos és elektronikus ügyfélkapcsolati asszisztens résszakképesítések:
Számítógépes adatrögzítő
Telefonkezelő, ügyféltájékoztató
Telemarketing asszisztens

A Telefonos és elektronikus ügyfélkapcsolati asszisztens elágazások:
-

A Telefonos és elektronikus ügyfélkapcsolati asszisztens ráépülések:
-

A Telefonos és elektronikus ügyfélkapcsolati asszisztens szakképesítéssel rokon szakképesítések:
Idegen nyelvi ügyfélkapcsolati szakügyintéző
Személyes ügyfélszolgálati asszisztens


Az oldalon található adatok tájékoztató jellegűek, a szakképesítések hatályos és a már hatályát vesztett szakmai és vizsga követelményeit kiadó rendeletekről az alábbi hivatalos forrásokból tájékozódhat:
www.magyarorszag.hu
www.nive.hu

Szakmakereső

Képzés ajánló

Leonardo Gimnázium és Szakképző Iskola
Szerezz érettségit, akár két év alatt

Önnél is indul ilyen képzés?
Jelenjen meg
ezen az oldalon!

SZERETNE ÉRTESÍTÉST KAPNI HOL, MIKOR INDUL Telefonos és elektronikus ügyfélkapcsolati asszisztens TANFOLYAM?

Katt ide!